Sunday, October 23, 2005

Tonfisk i sataysås

Låter kanske som en ståndsmässig söndagsmiddag, men det kan jag tala om, att det är bara en konservburk från ICAs nya "Gott liv"- linje. Det funkar, bättre än curryvarianten i alla fall. Äter den till min tvångsmässiga sallad, mannen tror att jag tror att man dör om man inte äter sallad varje dag.

Det mest spännande som hänt idag var att handtaget på mockabryggare smälte och ramlade av. Jag handlade lugnt och metodiskt, flyttade varsamt den överhettade bryggaren från spisen till skärbrädan där den brände in sin svarta signatur under ett idogt osande. Jag hade glömt hälla vatten i. Det var klantigt. Jag är sällan klantig på det viset faktiskt, så jag blev lite förvånad. Brandingenjören kom och inspekterade olyckan och redogjorde allvarsamt för hur ett fortsatt förlopp hade artat sig. Explosion rätt upp i krydd- och tehyllan! Jag tror nästan han är lite besviken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home