Thursday, December 08, 2005

Sunkiga dagar...

Nu har jag haft feber i dagarna tre. Febern i sig bekommer mig egentligen inte så mycket. Den är mer den sunkiga atmosfären som omger mig, auran av tristess och apati som vägrar lämna mig. Sängen är obäddad, morgonrocken ligger slängd på golvet, nattygsbordet är belamrat med halstabletter (Strepsils honung & citron), febernedsättande (Ibumetin) och gamla tekoppar. Själv går jag omkring i pyamas hela dagarna och febersvettas. Fettigt hår och illaluktande i största allmänhet antagligen. Johan köpte en tidning (Damernas värld) till mig igår. Den innehöll ett parfymprov (J'adore från Christian Dior) som jag har suttit och småsniffat på emellanåt, för att förnimma doften av en annan värld. En värld utanför våra 48 kvm, ett liv kantat av lyx och glamour. Ett liv där jag bytt pyamas och fleecefilt mot, ja... http://64.27.98.23/~madde/gallery/2004/dinner_feb/pages/pic01.htm

0 Comments:

Post a Comment

<< Home