Sunday, March 12, 2006

Lovisa på banan igen

Okej, jag visste att det var längesen jag kändes vid den här bloggen. Men SÅ längesen? Återvände tydligen till sunklägenheten i början av januari, sunkade ner mig totalt och sen? Det måste finnas så oerhört mycket att berätta nu. Alla de segrar jag vunnit, resor jag gjort, insikter jag funnit... (rimmar på vunnit). Sedan januari alltså. Det är dags att göra en liten segerlista:

- Gjort klart uppsatsen (eventuellt med valfritt epitet efter, till
exempel uppsatsjäveln, men det är bara ett förslag). http://theses.lub.lu.se/undergrad
- Gjort teoriprovet
- Börjat äta kött (räknas det som seger eller nederlag egentligen?)
- Läst ut Murakamis evighetslånga och störda bok Kafka on the Shore
- Varit på det beryktade kursinternatet i Äspö och återvänt med min mentala hygien i behåll
- Övervunnit motståndet mot att skriva att jag är en positiv person i jobbansökningar
- Ingått fastan med föresatsen att inte läsa Aftonbladet och Expressen
- Brutit min fasta

Så det har varit två fina månader kan man förstå. Svårt att välja en höjdpunkt faktiskt. Jag skulle vilja citera min gymnastiklärare Eva som jag hade på gymnasiet innan jag utnyttjade möjligheten att skräddarsy mitt program och valde bort gympan till förmån för kulturvetenskap med en dimmig man vid namn Bo. "Du går från klarhet till klarhet Lovisa", sa Eva. Jag blev så att säga aldrig riktigt på det klara med vilken klarhet jag gick från och till. Men nu ser jag det tydligare. Tack Eva.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Finns det ett bättre sätt att börja en måndag med än med ett hjärtligt skratt?
Ett sånt skratt som börjar med att det rycker i smilgroparna, så småningom formar sig munnen till ett leende som håller sig kvar till sista meningen då det brister ut i ett glädjande skratt och måndagen känns räddad...

Trist med fastan, men det är väl som Turken säger; bättre att köra med en enkel fasta som man klarar av än att stupa med en svår. Och det är väl en drastisk åtgärd för dig att fimpa Aftonbladet och Expressen? Du kunde ju alltid kört en variant där du bara får 10 klick om dagen per sajt... och så minska med två-tre klick per vecka :-)

Sen undrar jag såklart också om jag ska ta ditt blogginlägg som att "ja, Filip, läs Kafka on the Shore" eller "nej, Filip, läs inte Kafka on the Shore"...

Nåväl, ses på fredag om inte förr!

12:33 AM  
Blogger joelh said...

hahaa,
du skriver roligt!...

men: va faan lovisa, det här visste jag inte! att du hade en blogg! och filipjävel har inte sagt ett ord (länkar han ens?)

trevligt att ha uppnått statusen av att vara en auktoritet på det religiösa området - eller hur ska jag tolka filip "fisen" sandahls kommentar?

8:54 AM  
Blogger Lovisa said...

Filip, är du sugen på att läsa en evighetslång och störd bok så låt mig inte hindra. Du har ju långa tågresor, men till och med de bör kunna fördrivas på ett bättre sätt.

Och Turken, du är inte en auktoritet på det religiösa området för du svär!:)

10:59 AM  

Post a Comment

<< Home